• Това, което днес ние влагаме в децата, утре ще се върне неколкократно. От нас зависи изграждането на това утре.
  • Работим с деца от 1 до 5 години. Насърчаваме развитието на самостоятелността, емоционална интелигентност и емпатията и подпомагаме социализацията.
  • Създаваме приятна и уютна обстановка, в която детето да се чувства комфортно, да се весели, забавлява, но и учи.

Какво предлагаме?

Всеки ден започваме с песни и танци, разговаряме за различни преживявания и запознаваме децата с планираните задачи. Заниманията през деня са съобразени с определената седмична и месечна тематика.

Малка група

Слънчево и просторно място

Арт терапия и творчески дейности

Терапиите се провеждат всеки ден между 09:00 - 19:30ч.

Един терапевтичен сеанс продължава - 60мин.

С децата работи екип от квалифицирани педагози, психолози и логопеди

Гимнастика и психомоторна терапия

Следобедни разходки

Достъпна околна среда, подвластна на детето.

Децата разполагат с играчки и мебели, които са пригодени към техните възможности. Играчките са прости, но развиват детското мислене и разбиране – поставяне на предмети един в друг, сортиране по форми и цветове. Детето само избира с какво да се занимава и само разкрива взаимовръзките в играта.


Учене в и с движение.

За процесите и явленията от действителността децата учат с ръчен труд и творчество, като материалите са от околната среда, а не създадени специално с тази цел.


Грижа за другите.

Децата в образователните групи са с различна възраст, като целта е малките да се учат от големите, а големите да се учат с помощта на малките на толерантност и разбиране, да им помагат в ежедневието и това също има образователен ефект.


Изследване на околната среда от личен опит.

Децата имат безпогрешен инстинкт, който ги води в изучаването на природата. Вместо да се говори как вали дъжд, да се усети чрез разходка навън. Заложена е грижа за растенията и домашните животни.


Грижа за себе си и за другите, за заобикалящата действителност.

Децата се обслужват сами – сипват си храна, почистват, участват в приготвянето й. С всяко разсипване на супата то се доближава до умението да сипва без да цапа. По същата логика на детето може да му се предложи и да извършва домакински дейности.


Ненатрапване на ученето.

Детето се учи да познава буквите и цифрите, да смята и чете, когато се почувства само. Индивидуалният подход тук е много важен. Тези фундаментални знания трябва да идват сами, и то осъзнато, а не насила наложено.


Самодисциплина.

Детето е оставено с минимална намеса от страна на възрастните. Ако средата му е обезопасена и на негово разположение, реално не би трябвало да бъде в опасност или да направи беля, която да бъде наказвана. Възрастният само наблюдава, търсейки път на разбиране и насочва детето да мисли и действа самостоятелно. Така дисциплината почти не се налага да бъде провеждана. То само открива корективи в поведението си.


Индивидуален подход.

Монтесори групите са малки – 5-6 деца, като целта е максимално да се приложи индивидуален подход. Възрастният ще има време да опознае децата и да им предложи занимания или да води диалог по теми, които го интересуват или откликват на темперамента му.


Държим децата да растат в приятелска обстановка, изпълнена с много забавни моменти, игри и забавления, да мечтаят докато играят и да развиват въображението си.

В Забавачница "Йори-Проговори", логопедичната консултация и диагностика се извършват от Боряна Мургина, Магистър-логопед с над 17г. опит, консултант по ранно детско развитие терапевт по емоционална интилигентност създател на Логопедичен и обучителен център „Мечо пух“

Занимания?

Всички занимания са педагогически съобразени с възрастта на децата и имат следните цели:

Сензорно и психоемоционално развитие

Двигателна култура и закаляване

Комуникации – вербално и невербално изразяване

Комуникация на ежедневна база относно това как е преминал деня на детето. Седмично изпращане на избрани снимки от ежедневието на децата през седмицата (при наличие на съгласие от страна на родителите).

Като част от програмата сме включили различни физически, дихателни и сензомоторни дейности, които подпомагат не само развитието на кординацията, растежа, двигателната култура.

Самостоятелност при овладяване на действителността. Развиване на личността и индивидуалността. Към всяко дете се подхожда като към отделен индивид, а не част от група, под общ знаменател. Придобиване на знание от „първа ръка” – в пряка близост с природата, ежедневието, с наблюдение и насочващ анализ. Ненамеса на възрастните в играта и обучението на децата – те само наблюдават и насочват. Създаване на връзка на детето със собствената му сетивност „от хващане към схващане” и то само да вникне в устройството на света.

Група Йори

Изграждане и развиване на умения у детето да се обслужва самостоятелно. Целодневна или полудневна грижа за деца от 1г.-5г. Всеки ден от Понеделник до Петък от 8:30ч. до 18:00ч.

  • Усъвършенстване на речниковият запас
  • Развиване на социално-емоционалните умения
  • Занимания за усъвършенстване на общата и финна моторика
  • Сензорно и психоемоционално развитие
  • Усвояване на основни понятия от ежедневието и външния свят, развиване на познавателните умения.

Емоционална интелигентност е способността да разбираме емоциите си и тези на другите. Знаете ли, че емоциите ни са основните мотиватори на действията ни?

Ако детето е плахо или агресивно в отношенията си, или пък е изключително старателен ученик, неговото поведение винаги е провокирано от начина, по който се чувства или иска да се чувства. Когато детето разбира и приема чувствата си, тогава има усещане за собствена стойност, изгражда способност да прави осъзнати избори, успява да се радва и наслаждава на малките си постижения.

Среща с родителите.

Преди старта на всяка група екипът от психолози провежда индивидуални безплатни срещи с родителите. Тогава се запознават с мотивацията им за участие в групата. Тя може да е, че детето е плахо и бързо се отказва от нови начинания или пък е палаво и не умее да спазва правила, или често плаче без причина.

Как говорим с децата за техните чувствата

Всяка среща на групата започва с “Кръга на емоциите”. Всички сядат в кръг, в който има рисунки на различните емоции: радост, тъга, страх и гняв. Нашите терапевти канят децата да споделят какво им се е случило през изминалата седмица и в какво настроение идват днес. Чрез “Кръга на емоциите” децата се научават да разпознават чувствата си, разбират, че техните мисли и преживявания са важни и интересни за другите, както и придобиват умение да изслушват връстниците си.

Какво е терапевтична игра

По-нататък срещата на групата продължава със същинската част – терапевтична игра. Нашите терапевти избират контекста, който може да е различен всеки път, например – нов свят или експедиция до самотен остров. Децата избират каква роля ще имат в играта. Някои казват „Аз ще съм куче в новия свят“, а други „Аз ще съм строителен инженер“. След като ролите са разпределени, започва символичната игра. В нея децата проявяват своите познати модели на поведение и своите психологически нужди. С помощта на психолозите успяват да експериментират с нови поведения и стратегии за свързване с другите. Срещата на групата завършва отново с кръг на споделянето, в който децата обобщават преживяванията си и мислите от играта.

Психолозите и родителите са от един екип

В работата с деца е изключително ключово участието на родителите. Затова във формата “Героите в теб” психолозите се срещат 3 пъти с тях – в началото, средата и края на групата, за да обсъдят обща стратегия за подкрепа и развитие на малчуганите. Материалите, които използват психолозите, са на международни научно-доказани методи за развитие на социално емоционални компетенции и IQ при децата.

кв.Малинова долина
ул. Йордан Стратиев 4 вх. А
+359 888 877 600 - Боряна Мургина
© 2024 All rights reserved.