ЛОГОПЕДИЧНА ТЕРАПИЯ И МОНТЕСОРИ ПЕДАГОГИКА

В началото на миналия век психологията на развитието става университетска наука, но учените мъже си имали други задачи и не проявявали интерес към детето. За първи път детето е централен познавателен обект при Мария Монтесори. Точно това нейно виждане прави истински преврат в педагогиката. Метода Монтесори центритра деца от 0-3 години и от 3-6 години и цели:

ЦЕНИ

Консултацията?

При съмнение за говорен дефицит тя е първата стъпка за установяване на потенциален проблем или липсата на такъв. Консултацията може да бъде извършена на деца над една година.


Логопедичен статус?

Изразява се в снемане на логопедичния статус на детето. Включва анамнеза (медицинска история) на родителите, при която се установява дали детето е наследствено обременено.


Невропсихологично изследване?

Изследване което е строго индивидуално, съобразено с възрастта на детето и изследване на устната и писмена реч.


Изследване?

Ако детето е под седем години се извършва само изследване на речниковият запас, тъй като писмената реч се изследва най-рано на седем годишна възраст.


Нарушена артикулация?

Неправилно звукопроизношение, при което липсва/Т или неправилно се произнасят/заменят един или няколко звука.


Нарушения в речевата плавност?

Запъване, заекване, брадилалия, тахилалия.


Невропсихологично изследване?

Изследване, което е строго индивидуално, съобразено с възрастта на детето и изследване на устната и писмена реч.


Късно или забавено формиране на езика при деца?

Неправилно звукопроизношение, при което липсва/Т или неправилно се произнасят/заменят един или няколко звука.


Дислексия?

Нарушена е способността за учене и четене.


Дисграфия?

Нарушена е способността за писане.


Дискалкулия?

Нарушена е способността за математическите умения.


Хиперактивност и/или дефицит на вниманието?

Постоянна невъзможност за концентрация, невъзможност за приключване на конкретна задача, липсата на организация и структура в действията.


Индивидуален терепевтичен план?

След диагностициране на детето и желание от страна на родителя се изготвя индивидуален терапевтичен план.


Ранна диагностика?

Ранната диагностика е изключително важна, защото колкото по-рано се вземат мерки толкова по-ефективна ще е терапията.


Генерализирани нарушения на развитието?

Деца от аутистичния спектър, первазивни нарушения на развитието, при които страдат социалното поведение, сензорната интеграция и комуникацията.


кв.Малинова долина
ул. Йордан Стратиев 4 вх. А
+359 888 877 600 - Боряна Мургина
© 2024 All rights reserved.